projektuppgift 4 (friv)
- Inlämningsdatum 14 maj 2022 av 23.59
- Poäng 0
- Lämnar in en filuppladdning
- Tillgänglig 29 apr 2022 kl 0:00–14 maj 2022 kl 23.59
PRO4 (frivillig)
för arbete och redovisning av återstående PRO4 har Du möjlighet att lämna in i samarbete med den eller dem Du väljer att arbeta med i grupp. Dvs Du får ändra i med vem eller vilka du arbetar med.
Beskriv begreppen och uttrycken 1-5 nedan med
* lämplig bakgrund teori ur t.ex kursbok MM
* fritt valda företagsexempel, ur ett eller ur olika företagsexempel
* där det passar lämpligt för exemplet, gärna även egen analys
1/ marknadsundersökning (market research)
välj konsumentmarknad (consumer market) e l l e r producentmarknad (B2B, business market), ej båda
2/kundanalys
3/ marknadsföringsstrategi
4/ prissättning
5/ att påverka kunder under inköpsprocessen, dvs påverka i syfte att kunden ska ta beslut att köpa ett erbjudande av en tjänst eller vara
Lycka till med uppgiften !