projektuppgift 2 (obl)
- Inlämningsdatum 30 apr 2022 av 23.59
- Poäng 0
- Lämnar in en filuppladdning
- Tillgänglig 19 apr 2022 kl 8:00–30 apr 2022 kl 23.59
Delfråga 1
Beskriv med teori och eget påhittat eller verkligt företagsexempel hur ett företag kan arbeta marknadsmässigt med planering för en produkt eller en tjänst med stöd av 'marknadsmixen', dvs Kotlers P-modell för bl.a. prissättning, distribution och kommunikation.
Delfråga 2 a
Fortsätt med gruppens företagsexempel från delfråga 1 eller ett annat valfritt företagsexempel och beskriv hur företaget bygger sitt varumärke genom begreppen 'hållbar utveckling', ’sustainability’, eller FN's mål för hållbar utveckling' som även benämns ’Sustainable development goals, SDG’ eller likvärdiga begrepp och målsättningar i företag.
(för uppgiften möjligt arbetsunderlag på kurswebben
Delfråga 2b
Se två bilder nedan av Billinge Gårds, Roslagen, erbjudande hos Hemköp. Vad är gruppens analys hur väl företaget 'lyckas' koppla sitt kunderbjudande till 'hållbar utveckling' och företagets värderingar ?