projektuppgift 1 (obl)
- Inlämningsdatum 14 apr 2022 av 23.59
- Poäng 0
- Lämnar in en filuppladdning
- Tillgänglig 23 mar 2022 kl 0:00–18 apr 2022 kl 23.59
Se anvisningar om viktiga grunder för innehåll för en inlämning på Startsidan i fliken 'kursinformation..'
De ska läsa övergripande, är inte detaljanvisningar. De nämner v a d som är viktigt att ta med i en inlämning
Lycka till med uppgiften !
Allmänt om källor till svar och inlämning
Återge kortfattat och tydligt relevant teori ur kurslitteratur och valfri annan kritiskt vald källa om marknadsföring t.ex en bok, en artikel, en webbartikel eller ett filmklipp. Engelska begrepp står med för att underlätta för dem som söker i engelska källor. Förtydliga teorin med företagsexempel. Tänk på validitet och reliabilitet i val av lämplig källa med god trovärdighet.
Förslag att slå upp begreppen 'valdititet' och 'reliabilitet' om de är nya - de är grundläggande för kritiskt urval av källor och bedömning av resultat i akademiska studier.
Delfråga 1
Beskriv med stöd av kurslitteraturen ett eget urval 7-15 grundläggande valfria begrepp, metoder, modeller för marknadsföring. De två begreppen marknadsstrategier (market strategies) och marknadsplanering (marketing plan) ska inkluderas.
Delfråga 2
Beskriv med stöd av kurslitteraturen de två begreppen
* marknadsföringens omvärld (marketing environment)
* köpprocess (buying process)
Delfråga 3
Gör eget val av företag som gruppen ser som exempel på 'best practice' i marknadsföring, i betydelsen - med gruppens egna argument - varför exempel är något av :
* ett effektivt marknadsledande företag eller
* ett marknadsledande varumärke eller
* ett marknadsledande innovativt erbjudande av produkter eller av tjänster
Exempelföretag som gruppen väljer kan vara antingen
'konsumentföretag' eller 'B2C', som riktar sitt erbjudande till kunder som är konsumenter, dvs privatpersoner
eller
'B2B'-företag, som riktar sitt erbjudande till kunder som är företag eller organisationer
Lycka till med uppgiften !