• kth.se
  • Studentwebben
  • Intranät
  • kth.se
  • Studentwebben
  • Intranät
Logga in
HU1801 VT22 (60056)
projektuppgift 1 (obl)
Hoppa över till innehåll
Översikt
  • Logga in
  • Översikt
  • Kalender
  • Inkorg
  • Historik
  • Hjälp
Stäng
  • Min översikt
  • HU1801 VT22 (60056)
  • Uppgifter
  • projektuppgift 1 (obl)
  • Startsida
  • Kursöversikt
  • Moduler
  • Uppgifter
  • Media Gallery
  • Course Evaluation

projektuppgift 1 (obl)

  • Inlämningsdatum 14 apr 2022 av 23.59
  • Poäng 0
  • Lämnar in en filuppladdning
  • Tillgänglig 23 mar 2022 kl 0:00–18 apr 2022 kl 23.59
Den här uppgiften låstes 18 apr 2022 kl 23.59.

Se anvisningar om viktiga grunder för innehåll för en inlämning på Startsidan i fliken 'kursinformation..'

De ska läsa övergripande, är inte detaljanvisningar. De nämner v a d som är viktigt att ta med i en inlämning

 

Lycka till med uppgiften !

 

Allmänt om källor till svar och inlämning

Återge kortfattat och tydligt relevant teori ur kurslitteratur och valfri annan kritiskt vald källa om marknadsföring t.ex en bok, en artikel,  en webbartikel eller ett filmklipp. Engelska begrepp står med för att underlätta för dem som söker i engelska källor.  Förtydliga teorin med företagsexempel. Tänk på validitet och reliabilitet i val av lämplig källa med god trovärdighet.

Förslag att slå upp begreppen 'valdititet' och 'reliabilitet' om de är nya - de är grundläggande för kritiskt urval av källor och bedömning av resultat i akademiska studier.

 

Delfråga 1

Beskriv med stöd av kurslitteraturen ett eget urval 7-15 grundläggande valfria begrepp, metoder, modeller för marknadsföring.  De två begreppen marknadsstrategier (market strategies) och marknadsplanering (marketing plan) ska inkluderas.

 

Delfråga 2 

Beskriv med stöd av kurslitteraturen de två begreppen

* marknadsföringens omvärld (marketing environment)

* köpprocess (buying process) 

 

Delfråga 3

Gör eget val av företag som gruppen ser som exempel på 'best practice' i marknadsföring, i betydelsen - med gruppens egna argument - varför exempel är något av :

* ett effektivt marknadsledande företag eller

* ett marknadsledande varumärke eller

* ett marknadsledande innovativt erbjudande av produkter  eller av tjänster

Exempelföretag som gruppen väljer kan vara antingen

'konsumentföretag' eller 'B2C', som riktar sitt erbjudande till kunder som är konsumenter, dvs privatpersoner

eller

'B2B'-företag, som riktar sitt erbjudande till kunder som är företag eller organisationer

 

Lycka till med uppgiften !

 

1649973599 04/14/2022 11:59pm
Inkludera en beskrivning
Ytterligare kommentarer:
Maxresultat för gradering till > poäng
Inkludera en bedömningstitel

Matris

Hitta matris
Inkludera en titel
Hitta en matris
Titel
Du har redan bedömt studenter med den här matrisen. Större ändringar kan påverka resultaten för deras uppgifter.
 
 
 
 
 
 
 
     
Det går inte att ändra en matris efter att du börjat använda den.  
Titel
Kriterier Bedömningar Poäng
Det här kriteriet är länkat till ett lärandemål Beskrivning av kriterium
tröskel: 5 poäng
Redigera beskrivning av kriterium Ta bort kriterium rad
5 till >0 poäng Full poäng blank
0 till >0 poäng Inga poäng blank_2
Det här området kommer användas av utvärderaren för kommentarer relaterade till det här kriteriet.
poäng
  / 5 poäng
--
Ytterligare kommentarer
Det här kriteriet är länkat till ett lärandemål Beskrivning av kriterium
tröskel: 5 poäng
Redigera beskrivning av kriterium Ta bort kriterium rad
5 till >0 poäng Full poäng blank
0 till >0 poäng Inga poäng blank_2
Det här området kommer användas av utvärderaren för kommentarer relaterade till det här kriteriet.
poäng
  / 5 poäng
--
Ytterligare kommentarer
Poängsumma: 5 av 5