• kth.se
  • Studentwebben
  • Intranät
  • kth.se
  • Studentwebben
  • Intranät
Logga in
DA1700 VT25 (hulda25)
Inlämning 7 Forskning
Hoppa över till innehåll
Översikt
  • Logga in
  • Översikt
  • Kalender
  • Inkorg
  • Historik
  • Hjälp
Stäng
  • Min översikt
  • DA1700 VT25 (hulda25)
  • Uppgifter
  • Inlämning 7 Forskning
2025 VT
  • Startsida
  • Kursöversikt
  • Moduler
  • Uppgifter
  • Course Evaluation

Inlämning 7 Forskning

  • Inlämningsdatum 5 maj av 18:00
  • Poäng 1
  • Lämnar in en textimatningsruta

Att läsa

  • Läs kursboken Kap 7: School's out!
  • A. N. Pears, "Enhancing student engagement in an introductory programming course. Links to an external site." 2010 IEEE Frontiers in Education Conference (FIE). 2010

Att skriva (diskussionsförberedelse)

  1. Föreslå något område som kan utforskas inom undervisning i programmering/datalogi.
  2. Beskriv kort någon forskningsmetod som skulle kunna användas.

Svårt att komma på något? Låna en idé från någon av artiklarna nedan:

  • M. J. Lee, A. J. Ko, "Comparing the Effectiveness of Online Learning Approaches on CS1 Learning Outcomes. Links to an external site." In Proceedings of the eleventh annual International Conference on International Computing Education Research (ICER '15). 2015
  • A. Hellas, et al. "Predicting academic performance: a systematic literature review. Links to an external site." Proceedings companion of the 23rd annual ACM conference on innovation and technology in computer science education. 2018
  • J. Raigoza, "A study of students' progress through introductory computer science programming courses Links to an external site.," 2017 IEEE Frontiers in Education Conference (FIE), 2017
  • K. von Hausswolff, M. Weurlander, "Social dimensions in the lab session when novices learn to program," 2020 IEEE Frontiers in Education Conference (FIE), 2020
  • H. Keuning, B. Heeren, J. Jeuring, "How Teachers Would Help Students to Improve Their Code. Links to an external site." Proceedings of the 2019 ACM Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education (ITiCSE '19). 2019

 

1746460800 05/05/2025 06:00pm
Inkludera en beskrivning
Ytterligare kommentarer:
Maxresultat för gradering till > poäng
Inkludera en bedömningstitel

Matris

Hitta matris
Inkludera en titel
Hitta en matris
Titel
Du har redan bedömt studenter med den här matrisen. Större ändringar kan påverka resultaten för deras uppgifter.
 
 
 
 
 
 
 
     
Det går inte att ändra en matris efter att du börjat använda den.  
Titel
Kriterier Bedömningar Poäng
Det här kriteriet är länkat till ett lärandemål Beskrivning av kriterium
tröskel: 5 poäng
Redigera beskrivning av kriterium Ta bort kriterium rad
5 till >0 poäng Full poäng blank
0 till >0 poäng Inga poäng blank_2
Det här området kommer användas av utvärderaren för kommentarer relaterade till det här kriteriet.
poäng
  / 5 poäng
--
Ytterligare kommentarer
Det här kriteriet är länkat till ett lärandemål Beskrivning av kriterium
tröskel: 5 poäng
Redigera beskrivning av kriterium Ta bort kriterium rad
5 till >0 poäng Full poäng blank
0 till >0 poäng Inga poäng blank_2
Det här området kommer användas av utvärderaren för kommentarer relaterade till det här kriteriet.
poäng
  / 5 poäng
--
Ytterligare kommentarer
Poängsumma: 5 av 5
Föregående
Nästa
Inlämning 6 Diskussionsförberedelse Inlämning 8 Kursenkät