• kth.se
  • Studentwebben
  • Intranät
  • kth.se
  • Studentwebben
  • Intranät
Logga in
DA1700 VT25 (hulda25)
8. Kompensationsuppgift för missat seminarium 8
Hoppa över till innehåll
Översikt
  • Logga in
  • Översikt
  • Kalender
  • Inkorg
  • Historik
  • Hjälp
Stäng
  • Min översikt
  • DA1700 VT25 (hulda25)
  • Uppgifter
  • 8. Kompensationsuppgift för missat seminarium 8
2025 VT
  • Startsida
  • Kursöversikt
  • Moduler
  • Uppgifter
  • Course Evaluation

8. Kompensationsuppgift för missat seminarium 8

  • Inlämningsdatum Inget inlämningsdatum
  • Poäng 1
  • Lämnar in en textimatningsruta, en länk till webbplats, en mediainspelning, eller en filuppladdning

Uppgift 1.

Titta igenom Ric Glasseys slides Links to an external site. från seminariet.

Uppgift 2.

Det  första ämne som valdes på seminariet var AI: Friend, Foe or it’s Fuzzy. Gå in på den andra artikeln som nämns på slide 5:

Prather, J., Denny, P., Leinonen, J., Becker, B. A., Albluwi, I., Craig, M., ... & Savelka, J. (2023). The robots are here: Navigating the generative ai revolution in computing education. In Proceedings of the 2023 Working Group Reports on Innovation and Technology in Computer Science Education (pp. 108-159). https://doi.org/10.1145/3623762.3633499 Links to an external site.

Läs inte artikeln nu, den är lång! Gå istället vidare till uppgift 3.

Uppgift 3.

Sök i artikeln för att besvara följande frågor:

a) Flera olika forskningsmetoder nämns i artikeln. Välj en av dessa och beskriv kort hur den användes.

b) Hitta ett citat ur artikeln som beskriver positiva aspekter av AI-användning i undervisning.

c) Hitta ett citat ur artikeln som beskriver negativa aspekter av AI-användning i undervisning.

 

 

 

0
Inkludera en beskrivning
Ytterligare kommentarer:
Maxresultat för gradering till > poäng
Inkludera en bedömningstitel

Matris

Hitta matris
Inkludera en titel
Hitta en matris
Titel
Du har redan bedömt studenter med den här matrisen. Större ändringar kan påverka resultaten för deras uppgifter.
 
 
 
 
 
 
 
     
Det går inte att ändra en matris efter att du börjat använda den.  
Titel
Kriterier Bedömningar Poäng
Det här kriteriet är länkat till ett lärandemål Beskrivning av kriterium
tröskel: 5 poäng
Redigera beskrivning av kriterium Ta bort kriterium rad
5 till >0 poäng Full poäng blank
0 till >0 poäng Inga poäng blank_2
Det här området kommer användas av utvärderaren för kommentarer relaterade till det här kriteriet.
poäng
  / 5 poäng
--
Ytterligare kommentarer
Det här kriteriet är länkat till ett lärandemål Beskrivning av kriterium
tröskel: 5 poäng
Redigera beskrivning av kriterium Ta bort kriterium rad
5 till >0 poäng Full poäng blank
0 till >0 poäng Inga poäng blank_2
Det här området kommer användas av utvärderaren för kommentarer relaterade till det här kriteriet.
poäng
  / 5 poäng
--
Ytterligare kommentarer
Poängsumma: 5 av 5