Inlämningsuppgift 2: slutlig inlämning
- Inlämningsdatum 23 maj av 19:00
- Poäng 4
- Lämnar in en filuppladdning
- Filtyper pdf
- Tillgänglig 21 mar kl 13:00–17 aug kl 19:00
Det är dags för slutversionen av dina betygskriterier. Vi rekommenderar att du använder nedanstående struktur i ditt arbete (punkt 1-8 nedan) . Notera att du ska presentera arbetet med en läslig och sammanhängande rapport (se punkt 9 nedan).
- Granska din egen första inlämning på samma sätt som du kamratgranskade två andras inlämningar.
- Visa din första inlämning (eller om du vill en uppdaterad version) för minst en student för att få studentåterkoppling på lärandemålen och betygskriterierna.
- Reflektera över all återkoppling du fått.
- Modifiera dina betygskriterier med hjälp av återkopplingen. Vi föreslår att du ska vara fri och bortse (i detta läge) från om ändringarna kan accepteras av dina kolleger och din studierektor.
- Lägg till saknade betygskriterier och ange examination (labb, hemuppgift, projektrapport, muntlig presentation, tenta etc) för varje lärandemål. Vi rekommenderar att du presenterar detta som en matris (som i Viggos ADK-exempel från första träffen).
- För varje examination i kursen, skissa hur du tänker utforma examinationen för att bedöma studenterna efter betygskriterierna. Utforma gärna operativa betygskriterier.
- Visa hur examinationen garanterar att alla som får godkänt uppfyller alla kursens lärandemål (på E-nivån).
- Konstruera en formel för sammanvägning till slutbetyg.
- Skriv och skicka in en rapport som består av två delar som kan ligga i samma dokument. Formatet ska vara stående A4 med 12 punkters storlek på texten. Första delen ska vara en fristående rapport, i form av (en del av) ett kurs-PM som uppfyller KTH:s regler, och som alltså innehåller följande:
- lärandemål
- betygskriterierna
- examinationsmomenten
- länkningen mellan examinationen och betygskriterierna, som även visar att den som blir godkänd i examinationen garanterat uppfyller lärandemålen på en grundläggande nivå
- hur bedömningar sammanvägs till momentbetyg och slutbetyg
- motiverar varför du designat betygskriterier (och eventuellt examination) på det sätt du gjort
- visar att du har tagit hänsyn till kamratåterkopplingen och studentåterkopplingen
- reflekterar över hur du kan komma att använda betygskriterierna i din undervisning för att göra studenterna medvetna om vad dom förväntas visa vid examinationen
- reflekterar över hur din metod för betygssammanvägning kan påverka studenternas lärandeprocess.
- Vi rekommenderar starkt att du gör en preliminär inlämning av rapporten senast 13 maj 2024 för att få kamratåterkoppling.
- Innan du lämnar in rapporten, gå igenom betygskriterierna för LH216V (se matrisen härunder) och kontrollera att rapporten visar uppfyllelse av alla kriterier.
Lämna in som ett PDF-dokument i Canvas. Om du inte ser någon inlämningsknapp på denna sida så är du förmodligen inte inloggad i Canvas. Klicka på nyckelsymbolen i den gråa menyn till vänster för att logga in.
Du kommer att få återkoppling och bedömning i Canvas från LH216V-lärarteamet före sista träffen i kursen. Vi kommer både att bedöma din inlämning efter betygskriterierna (lärandemålen) för LH216V och ge konstruktiv återkoppling. Vid den sista träffen i kursen kommer du att få presentera valda delar av dina betygskriterier för andra.
Den som vill får gärna efter tredje träffen göra en ytterligare revision av betygskriterierna och skicka dom till Viggo som kan lägga upp dom som ett nytt exempel på betygskriteriesidan.
Lycka till!
Viggo, Hans och Camilla
Matris
Kriterier | Bedömningar | |||
---|---|---|---|---|
redogöra för examinerbara lärandemål för en egen kurs
|
|
|||
redogöra för examinationsmoment för en egen kurs
|
|
|||
formulera målrelaterade betygskriterier för en egen kurs
|
|
|||
demonstrera hur lärandemål, betygskriterier och examination hänger ihop
|
|
|||
kritiskt granska och reflektera över egna uppställda betygskriterier och andras återkoppling på dessa
|
|
|||
redogöra för hur bedömningar kan vägas ihop till ett slutbetyg och reflektera över vilka effekter detta kan få
|
|
|||
reflektera över hur betygskriterierna kan användas i den egna undervisningen
|
|
|||
|