• kth.se
  • Studentwebben
  • Intranät
  • kth.se
  • Studentwebben
  • Intranät
Logga in
HF1005 HT23
Reservuppgift Gruppdynamik - möjlig komplettering för Dig som ej var med på lektionen vecka 46
Hoppa över till innehåll
Översikt
  • Logga in
  • Översikt
  • Kalender
  • Inkorg
  • Historik
  • Hjälp
Stäng
  • Min översikt
  • HF1005 HT23
  • Uppgifter
  • Reservuppgift Gruppdynamik - möjlig komplettering för Dig som ej var med på lektionen vecka 46
2023 HT
  • Startsida
  • Moduler
  • Uppgifter
  • Quiz
  • Course Evaluation

Reservuppgift Gruppdynamik - möjlig komplettering för Dig som ej var med på lektionen vecka 46

  • Inlämningsdatum 15 dec 2023 av 19:00
  • Poäng 0
  • Lämnar in en filuppladdning
  • Tillgänglig 13 nov 2023 kl 0:00–31 jan 2024 kl 23.59
Den här uppgiften låstes 31 jan 2024 kl 23.59.

Gruppdynamik r e s e r v uppgift - för Dig som ej var med på lektionen

 

 

Du som var med på lektion vecka 46 ska  i n t e göra denna uppgift. 

Reservuppgiften är för Dig som missar lektion v 46.

För att bli godkänd i kursmomentet, besvara delfrågor nedan i ett tydligt datorskrivet enkelt läsbart dokument.

Lägg till de källor Du har använt. Pdf med noteringar och länkar som använts för lektionen Gruppdynamik ht23-1.pdf Download Gruppdynamik ht23-1.pdf

Ladda upp svaren  på kurswebben. 

Det går bra att samarbeta om svaren och det går bra att be klasskamrater som har varit på lektionen att få låna anteckningar som grund och ange i så de lånade anteckningarna som källa.

 

 

Delfrågor

 

A Vad säger Högskoleförordningen om studenters lärande om lagarbete ?
Högskoleförordningen, särskilt 10 Kap §1  

 

B Kan något lärandemål i kursen CM1004 / HF1005 relateras till lektionen om Gruppdynamik ?

 

C Ge exempel på individuell(a)

• Värderingar
• Kompetens
• Mål
• Arbetsattityd

som kan påverka en persons samverkan med andra i en grupp

 

D Vilka tre huvudtyper av arbetsrelationer finns på en högskola.

 

E Vilken grundlag styr ’åsiktsfrihet’ och ytttrandefrihet ? 

 

F Vad innebär begreppen ’diskriminera’, ’trakassera’ och ’sexuellt trakassera’ enligt 1:a Kapitel Diskrimineringslagen för
studiemiljön på en högskola  

 

G Vilka är de sju diskrimineringsgrunderna

 

 

H Vilket ansvar har en högskola enligt Diskrimineringslagen  
2 Kapitel §3 och §16 och
1 Kapitel §1-§7 och §15-§18

 

 

I Vad reglerar Arbetsmiljölagen ? 

 

 

J Med Dina ord, beskriv hur ansvaret för arbetsmiljön fördelar sig mellan en högskolan

• styrelse
• rektor
• personal
• studenter

 

K Med dina egna synpunkter, vilken betydelse har ’grit’ (ett engelskt uttryck, googla t.ex Angela Duckworth) och ’social samhörighet’ med studiekamrater för att kunna genomföra och slutföra studier på en högskola

 

L Definiera med 5-7 punkter vad är ett ’projekt’

 

M Beskriv ’agil projektmetodik’ i 10-15 punkter

 

N Vad är mål som är ’SMARTA’

 

O Vad är skillnaden mellan ’yttre effektivitet’ (effectiveness på engelska) och ’inre effektivitet’ (efficiency)

 

P Ge exempel på företag som förekommer högt på rankningen av attraktiva arbetsgivare och ge Din tolkning av möjliga skäl för att exempel är attraktiva arbetgivare

 

 

Q Beskriv EXEMPEL ’The 10 behaviors of Google's best managers’

 

 

 

Lycka till !

 

 

1702663200 12/15/2023 07:00pm
Inkludera en beskrivning
Ytterligare kommentarer:
Maxresultat för gradering till > poäng
Inkludera en bedömningstitel

Matris

Hitta matris
Inkludera en titel
Hitta en matris
Titel
Du har redan bedömt studenter med den här matrisen. Större ändringar kan påverka resultaten för deras uppgifter.
 
 
 
 
 
 
 
     
Det går inte att ändra en matris efter att du börjat använda den.  
Titel
Kriterier Bedömningar Poäng
Det här kriteriet är länkat till ett lärandemål Beskrivning av kriterium
tröskel: 5 poäng
Redigera beskrivning av kriterium Ta bort kriterium rad
5 till >0 poäng Full poäng blank
0 till >0 poäng Inga poäng blank_2
Det här området kommer användas av utvärderaren för kommentarer relaterade till det här kriteriet.
poäng
  / 5 poäng
--
Ytterligare kommentarer
Det här kriteriet är länkat till ett lärandemål Beskrivning av kriterium
tröskel: 5 poäng
Redigera beskrivning av kriterium Ta bort kriterium rad
5 till >0 poäng Full poäng blank
0 till >0 poäng Inga poäng blank_2
Det här området kommer användas av utvärderaren för kommentarer relaterade till det här kriteriet.
poäng
  / 5 poäng
--
Ytterligare kommentarer
Poängsumma: 5 av 5