• kth.se
  • Studentwebben
  • Intranät
  • kth.se
  • Studentwebben
  • Intranät
Logga in
HU1801 VT23 (61144)
projektuppgift 5 (friv)
Hoppa över till innehåll
Översikt
  • Logga in
  • Översikt
  • Kalender
  • Inkorg
  • Historik
  • Hjälp
Stäng
  • Min översikt
  • HU1801 VT23 (61144)
  • Uppgifter
  • projektuppgift 5 (friv)
  • Startsida
  • Kursöversikt
  • Uppgifter
  • Media Gallery
  • Course Evaluation

projektuppgift 5 (friv)

  • Inlämningsdatum 3 jun 2023 av 23.59
  • Poäng 0
  • Lämnar in en filuppladdning
  • Tillgänglig 17 maj 2023 kl 8:00–9 jun 2023 kl 23.59
Den här uppgiften låstes 9 jun 2023 kl 23.59.

För arbete och redovisning av återstående frivilliga lab.uppgifter har Du möjlighet att lämna in i samarbete med den eller dem Du väljer att arbeta med i grupp. Dvs Du får ändra med vem eller vilka du arbetar med. Skriv namn tydligt på inlämning.

***

Du ska motsvarande kursens lärandemål kunna  behärska och kunna förklara och tillämpa centrala begrepp, metoder, modeller, samband, och resonemang och sätta dem i ett praktiskt sammanhang, dvs relatera dem till praktisk omvärld, t.ex ett företag, en organisation, en kund eller en marknad. Att kunna sätta det Du beskriver i ett praktiskt sammanhang och analysera frågeställningen ur olika perspektiv, t.ex genom teori eller praktiska exempel, är en viktig del av svar och i bedömning av svar.

***

Deluppgift A

1 Marknadsrätt: vad är viktiga huvuddelar i marknadsföringslagen som reglerar företags beteende på marknaden ?

2 Konsumenträtt - civilrätt: beskriv kortfattat innehåll, möjlig påföljd och övervakande myndighet, för tre av följande lagar. Du kan välja lagar själv.

  • konsumentköplagen
  • konsumenttjänstelagen
  • konsumentkreditlagen
  • lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler
  • GDPR
  • lagen om betaltjänster

Deluppgift B

1  Förklara med hjälp av ett företagsexempel vad en marknadskanal / distributionskanal är och nämn några viktiga frågeställningar som det valda företaget har beaktat vid uppbyggande av sin kanal till marknaden för företagets produkter och / eller tjänster. Frågan syftar till att grundläggande förklara vad en marknadskanal / distributionskanal är. De två begreppen marknadskanal och distributionskanal används med samma betydelse – hur en tjänst eller en produkt når en kund fysiskt eller digitalt.

2 Lämna gruppens synpunkter och argument om hur kunders och samhällets förväntningar på hållbar utveckling kan påverka utformningen av den distributionskanal / marknadskanal gruppen har valt som företagsexempel i 1. 

3 Lämna gruppens synpunkter och argument om hur ett effektivt samarbete utan konflikter och tydligt uppträdande mot kund kan utvecklas och upprätthållas i den marknadskanal / distributionskanal gruppen har valt som företagsexempel i 1. Frågan syftar till att förklara hur samarbetet mellan olika parter i marknads-distributionskanalen ska fungera på ett bra och effektivt sätt för att skapa ett bra erbjudande till kund.

Lycka till med uppgiften !

 

 

1685829599 06/03/2023 11:59pm
Inkludera en beskrivning
Ytterligare kommentarer:
Maxresultat för gradering till > poäng
Inkludera en bedömningstitel

Matris

Hitta matris
Inkludera en titel
Hitta en matris
Titel
Du har redan bedömt studenter med den här matrisen. Större ändringar kan påverka resultaten för deras uppgifter.
 
 
 
 
 
 
 
     
Det går inte att ändra en matris efter att du börjat använda den.  
Titel
Kriterier Bedömningar Poäng
Det här kriteriet är länkat till ett lärandemål Beskrivning av kriterium
tröskel: 5 poäng
Redigera beskrivning av kriterium Ta bort kriterium rad
5 till >0 poäng Full poäng blank
0 till >0 poäng Inga poäng blank_2
Det här området kommer användas av utvärderaren för kommentarer relaterade till det här kriteriet.
poäng
  / 5 poäng
--
Ytterligare kommentarer
Det här kriteriet är länkat till ett lärandemål Beskrivning av kriterium
tröskel: 5 poäng
Redigera beskrivning av kriterium Ta bort kriterium rad
5 till >0 poäng Full poäng blank
0 till >0 poäng Inga poäng blank_2
Det här området kommer användas av utvärderaren för kommentarer relaterade till det här kriteriet.
poäng
  / 5 poäng
--
Ytterligare kommentarer
Poängsumma: 5 av 5