• kth.se
  • Studentwebben
  • Intranät
  • kth.se
  • Studentwebben
  • Intranät
Logga in
HU1801 VT23 (61144)
projektuppgift 4 (friv
Hoppa över till innehåll
Översikt
  • Logga in
  • Översikt
  • Kalender
  • Inkorg
  • Historik
  • Hjälp
Stäng
  • Min översikt
  • HU1801 VT23 (61144)
  • Uppgifter
  • projektuppgift 4 (friv
  • Startsida
  • Kursöversikt
  • Uppgifter
  • Media Gallery
  • Course Evaluation

projektuppgift 4 (friv

  • Inlämningsdatum 20 maj 2023 av 23.59
  • Poäng 0
  • Lämnar in en filuppladdning
  • Tillgänglig 4 maj 2023 kl 15:00–24 maj 2023 kl 23.59
Den här uppgiften låstes 24 maj 2023 kl 23.59.

För arbete och redovisning av återstående frivilliga lab.uppgifter har Du möjlighet att lämna in i samarbete med den eller dem Du väljer att arbeta med i grupp. Dvs Du får ändra med vem eller vilka du arbetar med.

Skriv namnen på dem som medverkar tydligt på inlämningen

***

Du ska motsvarande kursens lärandemål kunna  behärska och kunna förklara och tillämpa centrala begrepp, metoder, modeller, samband, och resonemang och sätta dem i ett praktiskt sammanhang, dvs relatera dem till praktisk omvärld, t.ex ett företag, en organisation, en kund eller en marknad. Att kunna sätta det Du beskriver i ett praktiskt sammanhang och analysera frågeställningen ur olika perspektiv, t.ex genom teori eller praktiska exempel, är en viktig del av svar och i bedömning av svar.

***

Deluppgift A  om lagstiftning och rättslig bakgrund

1 Redogör kortfattat för olika immaterialrättsliga skydd i Sverige.

2  Redogör kortfattat för vilka myndigheter och rättsinstanser (domstolar) som finns för konsumenträtt, konkurrensrätt och marknadsrätt ?

3 Om Konkurrensrätt :

* vad är viktiga huvuddelar i konkurrenslagen ?

* vad är möjliga påföljder vid brott mot konkurrenslagstiftning ?

* vilken myndighet övervakar att konkurrenslagen följs ?

 

Deluppgift B om marknadsföring i teori och praktik

1 Beskriv väsentliga skillnader i marknadsföring mellan Konsumentmarknad (B2C) och Producentmarknad (B2B)

Välj själva om det ni beskriver i följande delfrågor 2-5 avser ’B2B’ - marknad eller ’B2C’ - konsumentmarknad

2 Ange några huvudsteg för en lyckad introduktion av en ny vara eller tjänst

3 Beskriv ett antal steg i planeringsprocessen för en marknadskampanj (marketing plan)

4 Beskriv hur företag kan påverka under inköpsprocessen och vid köpbeslut

5 Beskriv hur företag kan arbeta marknadsmässigt med strategi och planering för portföljer av produkter och tjänster, prissättning, distribution och kommunikation

 

Lycka till med uppgiften !

 

1684619999 05/20/2023 11:59pm
Inkludera en beskrivning
Ytterligare kommentarer:
Maxresultat för gradering till > poäng
Inkludera en bedömningstitel

Matris

Hitta matris
Inkludera en titel
Hitta en matris
Titel
Du har redan bedömt studenter med den här matrisen. Större ändringar kan påverka resultaten för deras uppgifter.
 
 
 
 
 
 
 
     
Det går inte att ändra en matris efter att du börjat använda den.  
Titel
Kriterier Bedömningar Poäng
Det här kriteriet är länkat till ett lärandemål Beskrivning av kriterium
tröskel: 5 poäng
Redigera beskrivning av kriterium Ta bort kriterium rad
5 till >0 poäng Full poäng blank
0 till >0 poäng Inga poäng blank_2
Det här området kommer användas av utvärderaren för kommentarer relaterade till det här kriteriet.
poäng
  / 5 poäng
--
Ytterligare kommentarer
Det här kriteriet är länkat till ett lärandemål Beskrivning av kriterium
tröskel: 5 poäng
Redigera beskrivning av kriterium Ta bort kriterium rad
5 till >0 poäng Full poäng blank
0 till >0 poäng Inga poäng blank_2
Det här området kommer användas av utvärderaren för kommentarer relaterade till det här kriteriet.
poäng
  / 5 poäng
--
Ytterligare kommentarer
Poängsumma: 5 av 5