Matris

Hitta matris
Kom ihåg att 7 studenter redan har bedömts med den här matrisen. Om du ändrar den påverkas deras bedömningar.
Kamratbedömning av lärandemål och betygskriterieutkast
Kamratbedömning av lärandemål och betygskriterieutkast
Kriterier Bedömningar
Granska lärandemålen. Är målen formulerade ur studentens synvinkel (efter godkänd kurs ska studenten kunna... eller liknande)?
Är verben som används i lärandemålen aktiva och mätbara (dvs undviks uttryck som förstå, ha kunskap om, känna till etc.)?
Verkar lärandemålen vara på en lämplig svårighetsnivå och är dom formulerade så att man kan förstå dom?
Beskrivs hur varje lärandemål examineras? Verkar det vara en rimlig form av examination av varje lärandemål?
Är betygskriterierna tydligt kopplade till lärandemålen?
Verkar det gå bra att bedöma studenternas prestationer med betygskriterierna och att använda betygskriterierna för att motivera ett satt betyg?
Är det svårighet eller kvalitet på utförande som skiljer mellan nivåerna (för mål som har betygskriterier på flera nivåer)?
Övrig konstruktiv återkoppling