• kth.se
  • Studentwebben
  • Intranät
  • kth.se
  • Studentwebben
  • Intranät
Logga in
HH1802 VT22 (60034)
omTEN Del C
Hoppa över till innehåll
Översikt
  • Logga in
  • Översikt
  • Kalender
  • Inkorg
  • Historik
  • Hjälp
Stäng
  • Min översikt
  • HH1802 VT22 (60034)
  • Uppgifter
  • omTEN Del C
  • Startsida
  • Kursöversikt
  • Moduler
  • Uppgifter
  • Media Gallery
  • Course Evaluation

omTEN Del C

  • Inlämningsdatum 24 aug 2022 av 18.20
  • Poäng 0
  • Lämnar in en filuppladdning
  • Tillgänglig 24 aug 2022 kl 14:00–24 aug 2022 kl 20.30 6 timmar och 30 minuter
Den här uppgiften låstes 24 aug 2022 kl 20.30.

Skriftlig omTEN Del C

VT22 kurskod HH1802 Finansiering och Organisationsteori

Kursmoment ​​​ TEN1, 4,5 hp, Del C för högre betyg C-A

Examinator​​​​ Peter Sillén

Hjälpmedel​​​​,  Du får ha valfria hjälpmedel

 

FÖR TYDLIGHET - gör inte inlämning av TEN Del C om Du inte har av examinator ok

KS1 + KS2 + KS3 + KS4  = kursmoment TEN Del A godkänd

lab.uppgifter 1 + 2 +  3 +  4 = kursmoment PRO fyra obligatoriska godkända

lab.uppgifter 5 + 6 + 7 = kursmoment PRO tre frivilliga godkända

 

Inlämning med ordinarie skrivtid 

240 minuter är TEN DEL C ordinarie tid. Du får + 20 minuter för admin av inlämningen på Canvas.

Du ansvarar och bevakar själv att inlämning sker i tid. Du får inte en påminnelse.

Lämnar Du in senare än 240+20 minuter, så rättas tyvärr ej Din TEN DEL C.

Inlämning med på förhand godkänd och registrerad förlängd skrivtid FUNKA 

360 minuter är skrivtid för registrerad FUNKA student. Du får + 30 minuter för admin av inlämningen på Canvas.

Du ansvarar och bevakar själv att inlämning sker i tid. Du får inte en påminnelse.  

Lämnar Du in senare än 360+30 minuter så rättas tyvärr ej Din TEN DEL C

 

Skriv på dator eller för hand

Skriv Din inlämning för hand  med inscannad pdf eller skriv på dator eller en mix handskrivet och datorskrivet.

FÖR TYDLIGHET, oavsett omständigheter eller tillgänglig tid, använd i n t e text kopierad från internet utan att ange källa. Ä v e n om några ord eller meningar justeras är det en källa och lånat innehåll, som behöver nämnas, för att undvika risk att det blir bedömt som plagiat. 

När Du lämnar in bekräftar Du att det är Du själv som har skrivit inlämningen, dvs att det är egenförfattad text och egna utförda kalkyler.

 

 

TEN Del C examinerar för högre betyg C-A genom skriftlig tentamen som förutsätter godkänd

DEL A genom KS1, KS2, KS3, KS4 eller likvärdiga uppgifter vid tidigare godkänd skriftlig tentamen och kursmoment PRO sju godkända lab.uppgifter

 

 

TEN Del C skriftlig tentamen motsvarar analys, värdering och tillämpning av lärandemåls baskunskaper, genom att visa Din kompetens för fyra, ej fler ej färre, av Dig själv valda lärandemål.

Två valda lärandemål ska redovisas huvudsakligen (kvalitativ) text, t.ex teori, företagsexempel, egen analys

Två valda lärandemål ska redovisa huvudsakligen (kvantitativ) kalkyl, t.extillämpning av metod med egen analys

Du väljer själv hur Du strukturerar och formulerar Din inlämning vid skriftlig tentamen.

Det är en avsikt med TEN Del C att Du kan förbereda Din inlämning genomtänkt på förhand med analys, beskrivning, resonemang, och tillämpning

Lycka till !

 

Kursens Lärandemål är

  • För betyg godkänd, E skall studenten:

    • kunna bedöma och göra prognoser för ett mindre företags kapitalbehov på kort och lång sikt
    • kunna skapa lösningar för att finansiera utveckling och expansion i mindre företag genom utökning av såväl eget som främmande kapital
    • kunna genomföra kreditbedömningar med metodik banker använder vid utlåning
    • kunna se trender i utveckling av organisationsstrukturer
    • kunna tillämpa grundläggande kunskaper i organisationsteori
    • kunna analysera risk och avkastning vid val av olika alternativ för placering av tillfälliga likviditetsöverskott

    Samt skall studenten känna till:

    • samhällets krav och villkor för finansiering och kreditgivning i mindre företag
    • relevanta aspekter av hållbar utveckling.

 

 

BESKRIVNING AV BETYG

(E) formulerar grundläggande metoder och teori 

(E) definierar viktiga begrepp 

(E) tillämpar teori och metod på enkla problem 

 

(D) tillämpar teori och metod på mer avancerade frågeställningar inom någon del av kursen 

(D) till del utförda, till del begränsade lösningar 

 

(C) i genomsnitt bra lösningar, med enstaka brister

(C) tillämpar teori och metod på mer avancerade frågeställningar inom flera delar av kursen 

 

(B) i genomsnitt väl utförda lösningar, med ett fåtal brister

(B) tillämpar teori och metod på mer avancerade frågeställningar inom alla examinerade delar av kursen, e l l e r löser problem som kombinerar flera delar av kursen 

 

(A) tillämpar teori och metod på mer avancerade frågeställningar inom alla examinerade delar av kursen o c h i frågeställningar som kombinerar flera delar av kursen 

(A) genomgående utmärkta, mycket väl utförda lösningar 

 

1661358000 08/24/2022 06:20pm
Inkludera en beskrivning
Ytterligare kommentarer:
Maxresultat för gradering till > poäng
Inkludera en bedömningstitel

Matris

Hitta matris
Inkludera en titel
Hitta en matris
Titel
Du har redan bedömt studenter med den här matrisen. Större ändringar kan påverka resultaten för deras uppgifter.
 
 
 
 
 
 
 
     
Det går inte att ändra en matris efter att du börjat använda den.  
Titel
Kriterier Bedömningar Poäng
Det här kriteriet är länkat till ett lärandemål Beskrivning av kriterium
tröskel: 5 poäng
Redigera beskrivning av kriterium Ta bort kriterium rad
5 till >0 poäng Full poäng blank
0 till >0 poäng Inga poäng blank_2
Det här området kommer användas av utvärderaren för kommentarer relaterade till det här kriteriet.
poäng
  / 5 poäng
--
Ytterligare kommentarer
Det här kriteriet är länkat till ett lärandemål Beskrivning av kriterium
tröskel: 5 poäng
Redigera beskrivning av kriterium Ta bort kriterium rad
5 till >0 poäng Full poäng blank
0 till >0 poäng Inga poäng blank_2
Det här området kommer användas av utvärderaren för kommentarer relaterade till det här kriteriet.
poäng
  / 5 poäng
--
Ytterligare kommentarer
Poängsumma: 5 av 5