• kth.se
  • Studentwebben
  • Intranät
  • kth.se
  • Studentwebben
  • Intranät
Logga in
MF240V/FMF3032HT211
Part 1, Project
Hoppa över till innehåll
Översikt
  • Logga in
  • Översikt
  • Kalender
  • Inkorg
  • Historik
  • Hjälp
Stäng
  • Min översikt
  • MF240V/FMF3032HT211
  • Uppgifter
  • Part 1, Project
  • Startsida
  • Uppgifter
  • Moduler
  • Course Evaluation

Part 1, Project

  • Inlämningsdatum 1 okt 2021 av 18:00
  • Poäng 1
  • Lämnar in en textimatningsruta, en länk till webbplats, eller en filuppladdning

The second assignment for Part 1 involves selecting a case study (collaboratively) for your group, reading up on it, working on it and preparing a presentation 

Please see below for suggested case studies. Notify the course coordinator about a few case studies you (and your group) are interested in. We need this information to coordinate among the groups such that different case studies are selected (for the benefits of all).

The assignment corresponds to

  1. Selecting a common case study per group (after synchronizing with the course part coordinator)
  2. Preparing a PRESENTATION for the lecture on Sept. 29th - and completing this during the remainder of module 1. See here for a suggested outline, containing both collaborative and individual parts:
    1. The case study (2 slides, short description of the case, with references) (JOINT WORK)
    2. Reflections from the group! How does this case study relate to safety and security? What risks, hazards and threats can you identify? (JOINT WORK in the group!) (2–3 slides) We recommend to use (a selection, a subset) of the following cards to guide you: http://securitycards.cs.washington.edu/assets/security-cards-deck-with-croplines.pdf Links to an external site.
    3. Assessment of the case study considering Chapter 2 of Rasmussen and Svedung. What risks do you see that go beyond the technical systems? (~ 3 slides) How would actual attacks and accidents affect the upper levels? How could the upper levels "control" or limit such attacks and accidents? (JOINT WORK in the group!)
    4. Assessment of the case study considering your individual additional reading, with a subsection contributed by each group member (Individual contributions)! (INDIVIDUALLY - 2 slides)
    5. Concluding remarks including key topics you found interesting, unclear, and where you would like to dig deeper! (JOINT WORK!)! (1 slide)
  3. Case study selection guidelines: You are free to suggest any relevant safety and security related case study (just let us know which)! To assist you, see here interesting examples for your consideration:
      • Boeing 737 Max: http://safety.addalot.se/2019/program Links to an external site. ==> see workshop 1 on that web page!
      • Ariane V—http://sunnyday.mit.edu/nasa-class/Ariane5-report.html Links to an external site. and https://ieeexplore.ieee.org/document/589224 Links to an external site. (Ariane 5, whodunit)
      • Ukraine power grid blackout: https://www.zdnet.com/article/industroyer-an-in-depth-look-at-the-culprit-behind-ukraines-power-grid-blackout/ Links to an external site.
      • Stuxnet—see, e.g., https://www.researchgate.net/publication/323199431_Stuxnet Links to an external site.
      • Intelligent transportation systems (ITS)—e.g., https://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/948835 Links to an external site. (6 pages), https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-28183-4_1 Links to an external site. (17 pages) (and for more: https://www.jsce-int.org/system/files/ITS_Introduction_Guide_2.pdf Links to an external site.)  - For this case with ITS - we suggest that you consider future visions for ITS rather than the limited systems available today.
      • Further case study examples from Part III in the Handbook of system safety and security (edited by Edward Griffor)
1633104000 10/01/2021 06:00pm
Inkludera en beskrivning
Ytterligare kommentarer:
Maxresultat för gradering till > poäng
Inkludera en bedömningstitel

Matris

Hitta matris
Inkludera en titel
Hitta en matris
Titel
Du har redan bedömt studenter med den här matrisen. Större ändringar kan påverka resultaten för deras uppgifter.
 
 
 
 
 
 
 
     
Det går inte att ändra en matris efter att du börjat använda den.  
Titel
Kriterier Bedömningar Poäng
Det här kriteriet är länkat till ett lärandemål Beskrivning av kriterium
tröskel: 5 poäng
Redigera beskrivning av kriterium Ta bort kriterium rad
5 till >0 poäng Full poäng blank
0 till >0 poäng Inga poäng blank_2
Det här området kommer användas av utvärderaren för kommentarer relaterade till det här kriteriet.
poäng
  / 5 poäng
--
Ytterligare kommentarer
Det här kriteriet är länkat till ett lärandemål Beskrivning av kriterium
tröskel: 5 poäng
Redigera beskrivning av kriterium Ta bort kriterium rad
5 till >0 poäng Full poäng blank
0 till >0 poäng Inga poäng blank_2
Det här området kommer användas av utvärderaren för kommentarer relaterade till det här kriteriet.
poäng
  / 5 poäng
--
Ytterligare kommentarer
Poängsumma: 5 av 5
Föregående
Nästa
Part 1, TheoryNästa modul:
Part 2: The system engineering perspective