• kth.se
  • Student web
  • Intranet
  • kth.se
  • Student web
  • Intranet
Login
AL2130 exempelkursrum
PRO1
Skip to content
Dashboard
  • Login
  • Dashboard
  • Calendar
  • Inbox
  • History
  • Help
Close
  • Min översikt
  • AL2130 exempelkursrum
  • Assignments
  • PRO1
  • Home
  • Modules
  • Assignments

PRO1

  • Due 19 May 2020 by 17:00
  • Points 4
  • Submitting a text entry box or a file upload

Projektarbetet går ut på att ni individuellt eller i grupp identifierar ett problem i ert teknikområde/studiemiljö och analyserar problemet med hjälp av kurslitteraturen. Utifrån detta identifierade behov och er analys utformar och genomför ni ett förändringsprojekt. Arbetet kommer att handledas både vid ordinarie kurstillfällena och vid separata tillfällen med kursansvarig. Arbetet med projektet ska redovisas muntligt under kursen och skriftligt i en rapport.

 

Rapporten ska innehålla en beskrivning av projektet. Läsaren ska förstå problemet som ni identifierat, varför det är ett problem, hur ni utformat förändringsprojektet och varför ni utformade det på det sättet samt en beskrivning och analys av genomförandet. Det är viktigt att ni använder er av kurslitteraturen när ni förklarar problemet och förändringsprojektets upplägg samt reflekterar över genomförandeprocessen.

I omfattning hamnar denna del på mellan 1600-3200 ord (ca 4-8 A4 sidor, 12 Times New Roman, 1,5 radavstånd), exkl. referenser.

För projektarbetets akademiska kvalitet och trovärdighet är det viktigt att ni är tydliga när ni refererar till olika källor, både publicerade och opublicerade. Referenserna ska följa något av de vedertagna referenssystemen, gärna APA eller Harvard-systemet. Det går att hitta bra guider på nätet.

 

Formativ bedömning: Formativ bedömning på ett utkast ges vid ett återkopplingstillfälle under någon av de sista lektionerna i kursen.

Summativ bedömning: Den summativa bedömningen baseras på följande bedömningskriterier:

E

D

C

B

A

Studenten har skrivit en sammanhängande text som till viss del uppfyller de formella kraven för en akademisk text och i vilken ett behov av jämställdhets- och mångfaldsarbete inom ett teknikområde/studiemiljö har identifierats och utformningen och genomförandet av ett förändringsprojekt utifrån det identifierade behovet finns beskrivet.

Studenten visar förmåga att presentera teorier och begrepp med få missförstånd. Indikerar en förmåga att kunna tillämpa ett fåtal relevanta begrepp ur kurslitteraturen i både identifieringen av behov av jämställdhets- och mångfaldsarbete inom ett teknikområde/studiemiljö och i utformningen och genomförandet av förändringsprojektet. Ger indikationer på en förmåga att kritiskt analysera kopplingar mellan genus och teknik i tekniska och vetenskapliga miljöer.

 

Alla krav för E, och den återstå- ende delen är nära att vara uppfylld.

 

Studenten har skrivit ett sammanhängande text som till viss del uppfyller de formella kraven för en akademisk text och i vilken behov av jämställdhets- och mångfaldsarbete inom ett teknikområde/studiemiljö har identifierats och utformningen och genomförandet av ett förändringsprojekt utifrån det identifierade behovet finns beskrivet.

Studenten visar förmåga att presentera teorier och begrepp utan missförstånd. Indikerar en förmåga att kunna tillämpa ett fåtal relevanta begrepp ur kurslitteraturen i både identifieringen av behov av jämställdhets- och mångfaldsarbete inom ett teknikområde/studiemiljö och i utformningen och genomförandet av förändringsprojektet.

Visar tydligt på en förmåga att kritiskt analysera kopplingar mellan genus och teknik i tekniska och vetenskapliga miljöer.

 

Alla krav för C är uppfylld med viss marginal, men inte så mycket som A-kriteriet anger.

 

 

Studenten har skrivit ett sammanhängande text som uppfyller de formella kraven för en akademisk text och i vilken behov av jämställdhets- och mångfaldsarbete inom ett teknikområde/studiemiljö har identifierats och utformningen och genomförandet av ett förändringsprojekt utifrån det identifierade behovet finns beskrivet.

Studenten visar förmåga att presentera teorier och begrepp utan missförstånd. Indikerar en förmåga att kunna tillämpa ett flertalrelevanta begrepp ur kurslitteraturen i både identifieringen av behov av jämställdhets- och mångfaldsarbete inom ett teknikområde/studiemiljö och i utformningen och genomförandet av förändringsprojektet.

Visar tydligt på en förmåga att kritiskt analysera kopplingar mellan genus och teknik i tekniska och vetenskapliga miljöer.

 

 

1589900400 05/19/2020 05:00pm
Please include a description
Additional comments:
Rating max score to > Pts
Please include a rating title

Rubric

Find rubric
Please include a title
Find a rubric
Title
You've already rated students with this rubric. Any major changes could affect their assessment results.
 
 
 
 
 
 
 
     
Can't change a rubric once you've started using it.  
Title
Criteria Ratings Pts
This criterion is linked to a learning outcome Description of criterion
threshold: 5 pts
Edit criterion description Delete criterion row
5 to >0 Pts Full marks blank
0 to >0 Pts No marks blank_2
This area will be used by the assessor to leave comments related to this criterion.
pts
  / 5 pts
--
Additional comments
This criterion is linked to a learning outcome Description of criterion
threshold: 5 pts
Edit criterion description Delete criterion row
5 to >0 Pts Full marks blank
0 to >0 Pts No marks blank_2
This area will be used by the assessor to leave comments related to this criterion.
pts
  / 5 pts
--
Additional comments
Total points: 5 out of 5