• kth.se
  • Studentwebben
  • Intranät
  • kth.se
  • Studentwebben
  • Intranät
Logga in
HL1202 VT21 (60394)
Laborationsrapport CT
Hoppa över till innehåll
Översikt
  • Logga in
  • Översikt
  • Kalender
  • Inkorg
  • Historik
  • Hjälp
Stäng
  • Min översikt
  • HL1202 VT21 (60394)
  • Uppgifter
  • Laborationsrapport CT
  • Startsida
  • Uppgifter
  • Moduler
  • Filer
  • Kursöversikt
  • Video Recording
  • Media Gallery
  • Course Evaluation

Laborationsrapport CT

  • Inlämningsdatum Inget inlämningsdatum
  • Poäng 0
  • Lämnar in en filuppladdning
Rapporten skrivs tillsammans i laborationsgruppen (2-3 studenter). Observera dock att alla studenter i gruppen måste ladda upp rapporten på Canvas i form av en pdf-fil.  
___________________________________________________________________________
Generella instruktioner för lab-rapport
Rapporten, inklusive figurer, ska innehålla högst 2000 ord (ingen begränsning på bilder och diagram) strukturerad under följande rubriker:
  • Introduktion
En inledning där problemställningen beskrivs (Vad ska vi mäta eller testa?).
  • Metod
En kort beskrivning av utrustningen och experimentuppställningen. Beskriv även vad ni gjorde, vad ni mätte osv.
  • Resultat
En presentation av resultat i form av text och deskriptiva figurer.
  • Diskussion
Diskutera resultat och felkällor. Exempelvis: Hur stämmer teori och era mätningar överens? Varför?
  • Slutsats
Presentera en kortfattad slutsats utifrån era resultat.
Checklista inför inlämning:
  1. Är författarnas namn angivna?
  2. Har dokumentet en beskrivande titel?
  3. Presenteras syftet med rapporten och följs detta upp i resultat och diskussion?
  4. Är slutsatserna relevanta och trovärdiga?
  5. Är källhänvisningarna korrekta både i brödtext och vid figurer?
  6. Är referenslistan korrekt skriven?
  7. Finns alla källor i brödtexten också i referenslistan och vice versa?
  8. Har dokumentet en logisk struktur med rubriker och underrubriker?
  9. Är språket tydligt? Är meningarna i texten fullständiga?
  10. Är texten rättstavad och grammatiskt korrekt?
  11. Förklaras okända eller ”nya” termer och begrepp i texten eller i en ordlista?
  12. Används en konsekvent terminologi?
  13. Används förkortningar på ett korrekt och konsekvent sätt?
  14. Används enheter (SI) och storheter korrekt?
  15. Har variablerna/axlarna i figurer passande beteckningar (till exempel inte de intetsägande x och y)?
  16. Är placeringen och utformningen av figurer och tabeller bra?
  17. Finns figurtexter och tabellrubriker och är dessa numrerade och utformade på lämpligt sätt?
  18. Finns sidnumrering och är den lämpligt placerad?
  19. Finns det hänvisningar i texten till alla figurer och tabeller?

 

Specifika instruktioner för CT-lab

The report should consist of the following parts:

Introduction.
What are the basic principles behind CT? Why does one want to do CT instead of regular x-ray imaging? How did CT evolve? Which advantages and disadvantages of CT compared to other imaging modalities such as Magnetic Resonance Imaging (MRI) and 3D Ultrasound can you find?
Materials and methods.
This is where you describe the KTH-CT set-up. What are the different parts, what are their respective functions, and how are they connected? How does the data acquisition work and how is the image recon-struction implemented? Describe in particular how the sinogram is formed and its meaning.
Results.
Put all the images and plots in this section. Describe briefly how they were acquired; exposure times, number of angles and positions, interpolation and filtering methods, etc.
Discussion and conclusions.
Please comment on the obtained data. Is the result good or bad? What could be improved? How is the image reconstructed? What are the differences between the CT demonstrator and a clinical CT scanner? Do you think CT will be used also in the future or do you think it will be replaced by something else?
Answers to the preparatory exercises.
0
Inkludera en beskrivning
Ytterligare kommentarer:
Maxresultat för gradering till > poäng
Inkludera en bedömningstitel

Matris

Hitta matris
Inkludera en titel
Hitta en matris
Titel
Du har redan bedömt studenter med den här matrisen. Större ändringar kan påverka resultaten för deras uppgifter.
 
 
 
 
 
 
 
     
Det går inte att ändra en matris efter att du börjat använda den.  
Titel
Kriterier Bedömningar Poäng
Det här kriteriet är länkat till ett lärandemål Beskrivning av kriterium
tröskel: 5 poäng
Redigera beskrivning av kriterium Ta bort kriterium rad
5 till >0 poäng Full poäng blank
0 till >0 poäng Inga poäng blank_2
Det här området kommer användas av utvärderaren för kommentarer relaterade till det här kriteriet.
poäng
  / 5 poäng
--
Ytterligare kommentarer
Det här kriteriet är länkat till ett lärandemål Beskrivning av kriterium
tröskel: 5 poäng
Redigera beskrivning av kriterium Ta bort kriterium rad
5 till >0 poäng Full poäng blank
0 till >0 poäng Inga poäng blank_2
Det här området kommer användas av utvärderaren för kommentarer relaterade till det här kriteriet.
poäng
  / 5 poäng
--
Ytterligare kommentarer
Poängsumma: 5 av 5