DD2300 prosamm 20/21
Reflektion som ersätter VT22 i prosamm
Hoppa över till innehåll
Översikt
  • Logga in
  • Översikt
  • Kalender
  • Inkorg
  • Historik
  • Hjälp
Stäng
  • Min översikt
  • DD2300 prosamm 20/21
  • Uppgifter
  • Reflektion som ersätter VT22 i prosamm
  • Startsida
  • Kursöversikt
  • Uppgifter
  • Course Evaluation

Reflektion som ersätter VT22 i prosamm

  • Inlämningsdatum Inget inlämningsdatum
  • Poäng 0

Uppgift för att bli klar med prosamm-kursen snabbare

Denna uppgift motsvarar, för den som går prosamm20, seminarierna på vårterminen 2022. Den är endast till för studenter som kommer att ta examen under 2021 eller precis i början av 2022.

Uppgiften är upplagd som ett vanligt prosammseminarium: förberedelser, reflektionsdokument, läs och kommentera andras dokument och en seminarieträff. Temat denna gång är hela min högskoleutbildning.

Läs igenom uppgifterna nedan och notera vilka datum och tider som gäller för inlämningar, kommentarer och seminariet.

Förberedelseuppgifter

  • Fyll i den prosammenkät som skickas ut 12 maj. Frågorna nedan relaterar till många av enkätfrågorna, då måste göra enkäten först och därefter reflektera över frågorna nedan. 
  • Läs examensmålen för masterutbildningen.

Reflektionsdokument

Du ska i din skriftliga reflektion reflektera över din högskoleutbildning, både masterprogrammet och det program som du läste på grundnivå (förmodligen ett civilingenjörsprogram eller ett högskoleingenjörsprogram). Skriv först i reflektionen vilka program du gått. I första frågan behöver du bara gå igenom masterprogrammets mål, men i övriga frågor ska du ta hänsyn till båda programmen.

Reflektera över var och en av följande sju frågor.

1. Hur har examensordningens mål uppnåtts i utbildningen?

Gå igenom mål för mål i examensordningen för masterexamen och beskriv vilka kurser och eventuellt annat som mest bidragit till målets uppfyllande. Reflektera över hur bra måluppfyllelsen är.

2. Hur har utbildningens lärmiljö varit

Hur har lärmiljön varit i olika kurser och i utbildningen som helhet? Tänk även på den fysiska lärmiljön.

3. Hur har programsammanhållningen varit?

Hur väl har kurserna hängt ihop, byggt på varandra och stött varandra? Hur väl har lärarna varit insatta i studenternas förkunskaper? Hur väl ha du förstått hur kurserna hänger ihop?

4. Hur har undervisning och examination i kurserna i utbildningen varit?

Vilka undervisnings- och examinationsformer tycker du bäst har uppmuntrat lärande? Vilka har har minst uppmuntrat lärande? Hur tycker du att KTH och studenterna har hanterat faktumet att det ibland kan vara möjligt att fuska.

5. Vad har du uppskattat särskilt i utbildningen?

6. Vad skulle kunna förbättras i utbildningen?

7. Vilka råd skulle du vilja ge till framtida nybörjare på utbildningen?

Skriv reflektionen som vanligt som ett Googledokument som du gör kommenterbart för alla som har länken. Länken lägger du (på vanligt sätt) in som en rad märkt med ditt namn sist på denna sida. 

Reflektionen ska vara på minst 1200 ord men får vara hur lång som helst. Du får skriva på svenska eller engelska.
Reflektionen ska vara inlämnad senast 24 maj 2021 kl 19:00.

Kommentarer

Skriv sedan en (och gärna flera) kommentarer i vart och ett av dom övriga reflektionsdokumenten som lämnats in på samma sida den 24 maj.

Svara också på dom kommentarer som andra gjort i ditt eget dokument.

Du får skriva kommentarerna på svenska eller engelska.

Kommentarerna i övrigas dokument ska vara gjorda senast 31 maj 2021 kl 19:00.

Du ska ha svarat på alla kommentarer i ditt eget dokument senast 3 juni 2021 kl 19:00.

Seminarium

Fredag den 4 juni 2021 kl 9:00-10:00 håller Viggo Kann ett seminarium för alla som gör denna ersättningsuppgift.

Seminariet sker i Zoom: https://kth-se.zoom.us/j/65281842722

0
Inkludera en beskrivning
Ytterligare kommentarer:
Maxresultat för gradering till > poäng
Inkludera en bedömningstitel

Matris

 
 
 
 
 
 
 
     
Det går inte att ändra en matris efter att du börjat använda den.  
Hitta en matris
Hitta matris
Inkludera en titel
Titel
Du har redan bedömt studenter med den här matrisen. Större ändringar kan påverka resultaten för deras uppgifter.
Titel
Kriterier Bedömningar Poäng
Redigera beskrivning av kriterium Ta bort kriterium rad
Det här kriteriet är länkat till ett lärandemål Beskrivning av kriterium
tröskel: 5 poäng
Redigera ranking Radera ranking
5 till >0 poäng
Full poäng
blank
Redigera ranking Radera ranking
0 till >0 poäng
Inga poäng
blank_2
Det här området kommer användas av utvärderaren för kommentarer relaterade till det här kriteriet.
poäng
  / 5 poäng
--
Ytterligare kommentarer
Redigera beskrivning av kriterium Ta bort kriterium rad
Det här kriteriet är länkat till ett lärandemål Beskrivning av kriterium
tröskel: 5 poäng
Redigera ranking Radera ranking
5 till >0 poäng
Full poäng
blank
Redigera ranking Radera ranking
0 till >0 poäng
Inga poäng
blank_2
Det här området kommer användas av utvärderaren för kommentarer relaterade till det här kriteriet.
poäng
  / 5 poäng
--
Ytterligare kommentarer
Poängsumma: 5 av 5