Inlämningsuppgift 2: slutlig inlämning
- Inlämningsdatum 2 jan 2020 av 19:00
- Poäng 4
- Lämnar in en filuppladdning
- Filtyper pdf
Det är dags för slutversionen av dina betygskriterier. Vi rekommenderar att du använder nedanstående struktur i ditt arbete. Notera att du ska presentera arbetet med en läslig och sammanhängande rapport, se nedan.
- Granska din egen första inlämning på samma sätt som du kamratgranskade två andras inlämningar.
- Visa din första inlämning (eller om du vill en uppdaterad version) för minst en student för att få studentåterkoppling på lärandemålen och betygskriterierna.
- Ta hänsyn till all återkoppling du fått.
- Modifiera dina betygskriterier med hjälp av återkopplingen. Vi föreslår att du ska vara fri och bortse (i detta läge) från om ändringarna kan accepteras av dina kolleger och din studierektor.
- Lägg till saknade betygskriterier och ange examination (labb, hemuppgift, projektrapport, muntlig presentation, tenta etc) för varje lärandemål. Vi rekommenderar att du presenterar detta som en matris (som i Viggos ADK-exempel från första träffen).
- För varje examination, skissa hur du tänker utforma examinationen för att bedöma studenterna efter betygskriterierna. Utforma gärna operativa betygskriterier.
- Visa hur examinationen garanterar att alla som får godkänt uppfyller alla kursens lärandemål (på E-nivån).
- Konstruera en formel för sammanvägning till slutbetyg.
- Skriv och skicka in en rapport som består av två delar som kan ligga i samma dokument. Första delen ska vara en fristående rapport, till exempel i form av ett kurs-PM, som uppfyller KTH:s regler för lärandemål och målrelaterade betygskriterier, och som alltså innehåller följande:
- lärandemål
- betygskriterierna
- länkningen mellan examinationen och betygskriterierna, som även visar att den som blir godkänd i examinationen garanterat uppfyller lärandemålen på en grundläggande nivå
- hur bedömningar sammanvägs till momentbetyg och slutbetyg
- motiverar varför du designat betygskriterier och examination på det sätt du gjort
- visar att du har tagit hänsyn till kamratåterkopplingen och studentåterkopplingen
- reflekterar över hur du kan komma att använda betygskriterierna i din undervisning för att göra studenterna medvetna om vad dom förväntas visa vid examinationen
- reflekterar över hur din metod för betygssammanvägning kan påverka studenternas lärandeprocess.
Lämna in som ett PDF-dokument i Canvas. Om du inte ser någon inlämningsknapp på denna sida så är du förmodligen inte inloggad i Canvas. Klicka på nyckelsymbolen i den gråa menyn till vänster för att logga in.
Du kommer att få återkoppling och bedömning i Canvas från LH216V-lärarteamet före tredje träffen i kursen. Vi kommer att bedöma din inlämning efter betygskriterierna (lärandemålen) för LH216V och ge konstruktiv återkoppling.
Den som vill får gärna efter tredje träffen göra en ytterligare revision av betygskriterierna och skicka dom till Viggo som kan lägga upp dom som ett nytt exempel på betygskriteriesidan.
Lycka till!
Viggo, Hans och Veine
Matris
Kriterier | Bedömningar |
---|---|
demonstrera hur lärandemål, betygskriterier och examination hänger ihop
|
|
formulera målrelaterade betygskriterier för en egen kurs
|
|
föreslå hur examinationsmoment ska utformas så att de examinerar enligt uppställda betygskriterier
|
|
kritiskt granska och reflektera över andras återkoppling på egna uppställda betygskriterier
|
|
redogöra för hur bedömningar kan vägas ihop till ett slutbetyg och reflektera över vilka effekter detta kan få
|
|
reflektera över hur betygskriterierna kan användas i den egna undervisningen
|