Kriterier för bidrag / Criteria for submissions
Nedanstående tabell visar bedömningskriterierna för bidrag till KTH SoTL 2025.
Kriterier |
2 Utmärkt |
1 Bra |
0 Otillräckligt |
A) Planerat/genomfört arbete |
Arbetet beskrivs klart och tydligt. |
Arbetet beskrivs till största delen klart och tydligt. |
Arbetet beskrivs inte klart och tydligt. |
B) Relevans |
Bidraget är mycket relevant för utbildningen vid KTH och kan inspirera till utveckling. |
Bidraget är relevant för utbildningen vid KTH. |
Bidraget är inte särskilt relevant för utbildningen vid KTH. |
C) Teori/modell/ramverk/reflekterad praxis |
Arbetet är kopplat till teori/ modeller/ramverk/reflekterad praxis, vilket beskrivs tydligt med relevanta referenser. |
Arbetet verkar vara kopplat till teori/modeller/ramverk/reflekterad praxis, men kopplingen beskrivs inte tillräckligt tydligt. |
Arbetets koppling till teori/ modeller/ramverk/reflekterad praxis framgår inte. |
D) (Förväntade) resultat/lärdomar |
Resultaten/lärdomarna beskrivs klart och tydligt med motiverade och rimliga orsakssamband. |
Resultaten/lärdomarna beskrivs till största delen klart och tydligt med rimliga orsakssamband. |
Resultaten/lärdomarna beskrivs inte klart och tydligt med rimliga orsakssamband. |
E) Struktur, språk, terminologi |
Rätt rubriker och struktur används. Språk och terminologi används korrekt. |
Rätt rubriker och struktur används. Mindre brister i språk och terminologi. |
Brister i rubriker, struktur språk eller terminologi. |
The table shows the assessment criteria used for submissions to KTH SoTL 2025.
Criteria |
2 Excellent |
1 Good |
0 Insufficient |
A) Planned/completed work |
The work is described clearly and thoroughly. |
The majority of the work is described clearly and thoroughly. |
The work is not described clearly or thoroughly. |
B) Relevance |
The submission is highly relevant to education at KTH and may inspire further development. |
The submission is relevant to education at KTH. |
The submission is not particularly relevant to education at KTH. |
C) Theory/model/framework/ reflected practice |
The work is connected to theory/model/framework/reflected practice, which is clearly described with relevant references. |
The work appears to be connected to theory/model/framework/ reflected practice, but the link is not sufficiently clear. |
The work’s connection to theory/model/framework/reflected practice is not evident. |
D) (Expected) results/lessons learned |
The results/lessons learned are described clearly and thoroughly, with well-founded and reasonable causal relationships. |
The results/lessons learned are mostly described in a clear and thorough way, with some reasonable causal relationships. |
The results/lessons learned are not described clearly with reasonable causal relationships. |
E) Structure, language, terminology |
Appropriate headings and structure are used. Language and terminology are used correctly. |
Appropriate headings and structure are used, with minor deficiency in language and terminology. |
There are deficiencies in headings, structure, language, or terminology. |