EECS objectives for quality and diversity in summative assessment

  • Each course at EECS must have well-thought-out forms of assessment with regard to quality aspects such as validity, reliability, legal certainty, authenticity, fraud prevention, timely feedback and cost effectiveness.
  • In each course, students must demonstrate that they meet the intended learning outcomes defined in the course syllabus in order to pass. Every summative  assessment must be outcome based. [according to KTH's guideline]
  • In each program at EECS, students must face a diversity of forms of assessment during their studies, and the forms of assessment during each semester must be varied.
  • In every program at EECS, individual assessment in a controlled environment (oral or written) must take place at strategically relevant places in the education, given the educational context. [according to the report Promoting Learning and Preventing Cheating]
  • Every examiner at EECS must have passed the qualification on-line course for examiners. [EECS head of school decision]
  • Every degree project examiner at EECS must have taken the course LH219V or equivalent. [EECS head of school decision]
  • Each examiner at EECS must be able to reflect on the quality of the assessment and its suitability for assessing attainment of the learning outcomes. [learning outcome in LH221V]

EECS mål för kvalitet och mångfald i examination

  • Varje kurs på EECS ska ha väl genomtänkta examinationsformer med avseende på kvalitetsaspekter som validitet, reliabilitet, rättssäkerhet, autenticitet, fusksäkerhet, snabb återkoppling och genomförandekostnad.
  • I varje kurs ska studenterna visa att de uppfyller målen i kursplanen för att få godkänt. Varje examination och bedömning ska vara målrelaterad. [enligt KTH:s riktlinje]
  • I varje program på EECS ska studenterna möta en mångfald av examinationsformer under sin studiegång, och examinationsformerna under varje termin ska vara varierade.
  • I varje program på EECS ska individuell examination i en kontrollerad miljö (muntligt eller skriftligt) ske på strategiskt relevanta platser i utbildningen, givet utbildningskontexten. [enligt rapporten Att främja lärande och förebygga fusk]
  • Varje examinator på EECS ska ha gått examinatorsutbildningen på webben. [skolchefsbeslut EECS]
  • Varje exjobbsexaminator på EECS ska ha gått kursen LH219V eller motsvarande. [skolchefsbeslut/praxis EECS]
  • Varje examinator på EECS ska kunna reflektera över kvaliteten i examinationen och dess lämplighet för att bedöma måluppfyllelse. [mål i LH221V]