EECS objectives for quality and diversity in summative assessment
Each course at EECS must have well-thought-out forms of assessment with regard to quality aspects such as validity, reliability, legal certainty, authenticity, fraud prevention, timely feedback and cost effectiveness.
In each course, students must demonstrate that they meet the intended learning outcomes defined in the course syllabus in order to pass. Every summative assessment must be outcome based. [according to KTH's guideline]
In each program at EECS, students must face a diversity of forms of assessment during their studies, and the forms of assessment during each semester must be varied.
In every program at EECS,individual assessment in a controlled environment (oral or written) must take place at strategically relevant places in the education, given the educational context. [according to the report Promoting Learning and Preventing Cheating]
Every degree project examiner at EECS must have taken the course LH219V or equivalent. [EECS head of school decision]
Each examiner at EECS must be able to reflect on the quality of the assessment and its suitability for assessing attainment of the learning outcomes. [learning outcome in LH221V]
EECS mål för kvalitet och mångfald i examination
Varje kurs på EECS ska ha väl genomtänkta examinationsformer med avseende på kvalitetsaspekter som validitet, reliabilitet, rättssäkerhet, autenticitet, fusksäkerhet, snabb återkoppling och genomförandekostnad.
I varje kurs ska studenterna visa att de uppfyller målen i kursplanen för att få godkänt. Varje examination och bedömning ska vara målrelaterad. [enligt KTH:s riktlinje]
I varje program på EECS ska studenterna möta en mångfald av examinationsformer under sin studiegång, och examinationsformerna under varje termin ska vara varierade.
I varje program på EECS ska individuell examination i en kontrollerad miljö (muntligt eller skriftligt) ske på strategiskt relevanta platser i utbildningen, givet utbildningskontexten. [enligt rapporten Att främja lärande och förebygga fusk]
Varje examinator på EECS ska ha gått examinatorsutbildningenpå webben. [skolchefsbeslut EECS]
Varje exjobbsexaminator på EECS ska ha gått kursen LH219Veller motsvarande. [skolchefsbeslut/praxis EECS]
Varje examinator på EECS ska kunna reflektera över kvaliteten i examinationen och dess lämplighet för att bedöma måluppfyllelse. [mål i LH221V]